Preambul

Proiectarea corespunzătoare a bazei de date asigură o întreţinere uşoară a acesteia.

 

Datele sunt memorate în tabele şi fiecare tabel conţine date doar despre un singur subiect, cum ar fi clienţii.

 

În Microsoft Access 2013 avem la îndemână foarte multe şabloane de baze de date.

Toate aceste şabloane conţin baze de date deja realizate.

În acest exemplu, vom crea o bază de date pornind de la zero.

 

Pasul 1

Execută un click pe şablonul Blank desktop database (Bază de date goală) (1).

Execută un click pe butonul Browse (Răsfoire) (2) pentru a alege locaţia de salvare a noii baze de date.

Execută un click pe locaţia Desktop (Spaţiul de lucru) (3).

După ce am stabilit numele bazei de date în caseta File name (Numele fişierului) şi am ales locaţia de salvare, vom aplica noile modificări.

Execută un click pe butonul OK (4).

 





Pasul 2

Putem observa în această fereastră denumirea fişierului stabilită anterior, precum şi locaţia de salvare aleasă la unul din paşii precedenţi.

Execută un click pe butonul Create (Creare) (1) pentru a genera fişierul care va conţine baza de date.

Implicit, noua bază de date creată se deschide având un tabel necompletat, care se poate personaliza în funcţie de nevoile fiecăruia.