Preambul

Ca şi celelalte programe Office, Microsoft Access beneficiază de ribbon.

 

Acesta are vizibile doar patru tab-uri, dar mai există şi alte tab-uri care se activează atunci când accesăm anumite elemente caracteristice lor.

 

Pasul 1

În tab-ul Home (PORNIRE) găsim două secţiuni importante:

– zona de formatare:

* grupurile Views (Vizualizări), Clipboard (Memorie temporară) şi Text Formatting (Formatarea textului).

– zona de instrumente specifice operaţiilor ce pot fi executate:

* grupurile Sort & Filter (Sortare şi Filtrare), Records (Înregistrări) şi Find (Găsire).

Execută un click pe tab-ul Create (CREARE) (1).

 

 

 

Pasul 2

În acest tab găsim şase mari categorii de elemente specifice Access-ului:

– Şabloane (Templates);

– Tabele (Tables);

– Interogări (Queries);

– Formulare (Forms);

– Rapoarte (Reports);

– Macrocomenzi (Macros & Code).

Cu ajutorul acestora putem obţine formulare, rapoarte şi alte elemente ce ne pot uşura munca cu o bază de date.

Execută un click pe tab-ul External Data (DATE EXTERNE) (1).

 

 

 

Pasul 3

În acest tab găsim opţiuni ce ne permit importul şi legarea sau exportul din/în alte programe (ex: Excel, fişiere tip Text, etc.).

Mai găsim şi opţiuni ce permit colectarea datelor cu ajutorul mesajelor de tip E-mail.

Execută un click pe tab-ul Database Tools (INSTRUMENTE PENTRU BAZA DE DATE) (1).

 

 

 

 

Pasul 4

În acest tab regăsim butoane de accesare a editorului VBA, dar şi de editare a codurilor macro.

Mai găsim şi instrumentul Relationships (Relaţii), care ne permite să realizăm relaţii între diverse tabele, dar şi alte instrumente de lucru cu bazele de date.