Preambul

În versiunile ’97-2003 ale programului Access, pentru a realiza diferite setări, se accesa meniul Tools (Instrumente) şi se alegea opţiunea Options (Opţiuni).

 Fiindcă nu mai există astfel de meniuri în Access 2013, butonul Options (Opţiuni) care accesează meniul de setări este localizat în cadrul butonului File (FIŞIER).

 

Pasul 1

Execută un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).

Execută un click pe opţiunea Options (Opţiuni) (2).

Această fereastră conţine setările necesare aplicaţiei Microsoft Access.

În meniul General (Generalităţi) găsim setări generale cum ar fi:

– personalizarea interfeţei cu utilizatorul;

– modificarea locaţiei implicite de salvare;

– modificarea formatului implicit de fişier;

– informaţii privind utilizatorul programului Microsoft Access;

– etc.

Execută un click pe categoria Current Database (Baza de date curentă) (3).

 

 


 

 

Pasul 2

În acest meniu găsim opţiuni pentru baza de date curentă.

Aici putem modifica numele aplicaţiei, putem atribui un icon, putem ascunde sau afişa anumite elemente, etc.

Execută un click pe categoria Datasheet (Foaie de date) (1).

 

 

 

 

Pasul 3

Cu ajutorul opţiunilor din acest meniu putem schimba aspectul liniilor de grilă şi al celulelor din baza de date.

Putem să stabilim dimensiunea fontului, dar şi anumite stiluri.

Execută un click pe categoria Object Designers (Designerii de obiecte) (1).

 

 

 

 

Pasul 4

Opţiunile din acest meniu ne permit să modificăm setările implicite legate de proiectarea bazei de date.

Trebuie reţinut că anumite setări din acest meniu sunt ignorate în tabele, foi de date, etc.

Execută un click pe categoria Proofing (Verificare) (1).

 

 

 

 

Pasul 5

În cadrul acestui meniu găsim opţiuni care permit Access-ului să corecteze şi să formateze textul.

Execută un click pe categoria Language (Limbă) (1).

 

 

 

Pasul 6

În meniul Language (Limbă) găsim setări pentru alegerea limbilor de editare.

Aceste limbi conţin opţiuni precum verificări gramaticale, dicţionare, etc.

Execută un click pe categoria Client Settings (Setări de client) (1).

 

 

 

Pasul 7

În acest meniu găsim setări ce schimbă modul de interacţionare cu Access.

Putem modifica direcţia de mutare a cursorului după apăsarea tastei Enter, putem modifica comportamentul cursorului atunci când accesăm un câmp, etc.

Execută un click pe categoria Customize Ribbon (Personalizare panglică) (1).

 

 

 

Pasul 8

În meniul Customize Ribbon (Personalizare panglică) găsim opţiunile de modificare a ribbon-ului (panglicii).

Din cadrul acestui meniu putem alege ce comenzi să ne apară în ribbon (panglică), putem crea tab-uri noi şi le putem personaliza mult mai uşor.

Execută un click pe categoria Quick Access Toolbar (Bara de instrumente Acces Rapid) (1).

 

 

 

Pasul 9

În meniul Quick Access Toolbar (Bara de instrumente Acces Rapid) găsim opţiuni ce ne permit să modificăm comenzile de pe bara de instrumente Acces Rapid.

Execută un click pe categoria Add-ins (Programe de completare) (1).

 

 

 

Pasul 10

În meniul Add-ins (Programe de completare) găsim opţiuni ce ne permit inserarea, activarea sau dezactivarea programelor de completare ce oferă posibilitatea aducerii unor comenzi noi.

Execută un click pe categoria Trust Center (Centru de încredere) (1).

 

 

 

 

Pasul 11

Meniul Trust Center (Centru de încredere) ne oferă posibilitatea alegerii opţiunilor de protejare a datelor personale şi diverse opţiuni de securitate.

Apasă pe butonul OK (1).